Kulky spravedlnosti / Bullets of Justice

Amerika je zmítána třetí světovou válkou. Vláda v Americe rozjela zvláštní kampaň pod krycím názvem „Americká slanina“, která měla za úkol vyvinout nové super vojáky pomocí kombinace lidské a prasečí DNA. Projekt se vymkl z rukou a o dvacet pět let později jsou prasečí mutanti v čele potravního řetězce a loví lidi pro zábavu, a aby z nich udělali chutné papánko.
Po světe zbývají poslední buňky odporu. V jedné z nich je i Rob Justice, který se rozhodl zjistit, co stojí za těmito super vojáky a jak ukončit jejich nadvládu.

Cesta tohoto docela raritního filmu na plátna kin je opravdu zajímavá. To se takhle sešel kazachstánský režisér Valeri Milev s hudebním skladatelem Timurem Turisbekovem. Nemají moc filmových zkušeností, ale domluví se a sepíšou spolu scénář k filmu, který se nedá jednoduše zařadit do jakéhokoliv žánru. Natočí levný pilot a v roce 2017 to ukážou lidem. Sami tvůrci to nazývají: grim satire created by a circle of friends“ aneb ponurá satyra vytvořená kruhem přátel.
Pilot se jmenuje Kulky spravedlnosti. Přijde pozitivní odezva a teď se řeší, kde sehnat prachy. Založí crowdfunding, dostanou sto tisíc dolarů na post-processing a jde se natáčet. Natáčení trvá sedmnáct dní a v roce 2019 se vyloupne plnohodnotný film se stopáží krásných 76 minut. Teda, plnohodnotný je trošku silné slovo, protože se jedná o totálně ujeté béčko, které si dělá srandu ze sebe i ostatních sci-fi a akčních filmů. Film si utahuje z nerozumné genderové politiky dnešních dní a spirituálních hnutí toužících po nirváně.

V takovém filmu samozřejmě nemůže chybět Danny Trejo. Tohoto herce není potřeba představovat, jelikož je to milovník každého filmu, kde je vidět krev. Tenhle borec si na nic moc nehraje. Hrál ve stovkách filmů všech různých kvalit. Nevýhodou je, že ve filmu má spíše krátkou desetiminutovou roli. Samozřejmě by to nebylo správné béčko, kdyby si tam nezahrál scénárista a tvůrce soundtracku v jedné osobě Timur Turisbekov. Zbytek „neherců“ jsou neznámí lidé, kteří jsou však sympatičtí a svoji roli velice slušně zastanou.

Rovnou řeknu, že tenhle film je opravdu nízkorozpočtový. Není to žádný trhák, byť masky jsou na docela slušné úrovní. CGI je naopak velice tragické. Stejně tak anglický dabing je podivuhodný a občas mě trochu tahal za uši. Možná to byl v některých filmových sekvencích i záměr, ale já se s ním nemohl ztotožnit. Bojových scén je hodně. Zažijete klasickou trhanou kameru a hodně umělých výstřelů dodělaných v postprodukci. Krvavost snímku je na pořádné úrovni s vhodností pro dospělého diváka.

Tenhle film je ale úplně o něčem jiném. Je o té klasické bečkovosti popsané v úvodu. Je to film, u kterého odfrknete a zasmějete se nad tím totálním absurdnem. Vůbec ten film nemusíte pobrat. Koukali jsme na to s partou kámošů a jen se na sebe dívali a říkali si, co se to ta sakra děje. Proč? Ty scény jsou totálně WTF. Jako například jeden prasečí kříženec se jmenuje Asshole a místo vyslovování slov prostě prdí. Je to totálně trapný, ale stejně se smějete. Už si říkáte, že té bláznivosti nic víc nemůže přidat. Pak se tu ale zjeví závěrečný plot twist, který způsobí, že si film budete hodně dlouho pamatovat. Možná vás závěr i trochu nakrkne, ale fantasticky se tím uzavře tohle absurdní divadlo.

Film je tedy pro každého, kdo má rád Dannyho Trejo. Pro každého, kdo se nebojí podívat na béčkový film a užít si ho. Pro každého, kdo chce vidět něco totálně ujetého. Seriózní diváci zde nemají místo.
Zde to totiž ovládají Rypáci!